British Aerospace Harrier GR Mk.7 alebo 9 je posledná pozemná verzia najznámejšieho V/STOL lietadla. Od roku 2010 už nie je vo výzbroji RAF.  Krabička od firmy Revell obsahuje výlisky z foriem Hasegawy. Negatívne rytie je celkom plytké a na niektorých miestach neostré a trošku sa aj stráca. Diely až tak k sebe nesedia hlavne v miestach nasávacích otvorov do motoru Rolls-Royce Pegasus Mk. 105. Ventilátor motoru má v skutočnosti 26 lopatiek ale model ich má až 32. Rovnaký model od Hasegawy ale v mierke 1/48 ich má presne 26. Inžinieri v Revell-i si to ale nespočítali a spravili číslovanie iba do 26 a tak na dekáloch chýbajú do plného aj keď nesprávneho počtu.

Rovnako problematické je aj spasovanie krídla s trupom a s aerodynamickým prechodom pre krídlom. Vrchná časť je celkom dobrá ale spodnú treba vyplniť množstvom tmelu. Vlastne celá stavebnica potrebuje veľa času na tmelenie a brúsenie a následne opravovanie rytia paneláže.

Do kokpitu som použil farebné leptané diely od Eduardu a aj ich exteriérovú sadu postupne použijem. Pôvodné trysky nahradím rezinovými od Airesu.

Problematické je aj spasovanie jednotlivých závesníkov pod krídlami. Ak majú byť kolmo k zemi tak na jednej, zvyčajne vnútornej strane vznikne nepekná špára ktorú treba zatmeliť. Toto znemožňuje nastriekanie samostatných závesníkov a krídla kamuflážnou farbou a tak ich treba nalepiť pred nástrekom. Čo zase značne obmedzuje komfortnú prípravu povrchu a aj samotné striekanie. Závesníký som musel osadiť na kolíky z drôtu aby sa dala udržať požadovaná pozícia pri lepení, pretože diery boli jednoducho veľmi veľké. Rovnako nepasuje ani priečka v pohyblivej časti prekrytu kokpitu, musel som ju dookola oblepiť štvorcovým profilom 0,5mm.

Základom pre kamuflážne farby je Tamiya Liquid Surface Primer. Na základ som nastriekal preshading paneláže a nepravidelné fľaky farbou GSI C116 (RLM66). Spodok a boky som nastriekal GSI H306 (FS36270) a vrchnú časť krídel a trupu GSI C331 (Dark Sea Gray BS381c 638). Prechody som maskoval lepiacou gumou Tack-it. Po vymaskovaní tenkých pásikov na klapkách som ich nastriekal farbou GSI C308 (FS36375). Príprava povrchu pod marking bola nastiekaním lesklého laku Tamiya. V stave v akom už bol model by bolo veľmi obtiažne vymaskovať a striekať nábežné hrany, takže som si na ne vytvoril dekály. Na dekalový papier som nastriekal súvislú vrstvu farby GSI C60 (RLM02). Takto pripravený dekál narezal na potrebné pásiky a tieto naniesol na  nábežné hrany krídel, ešte pred nanesením som ich okraje trochu odrel aby som vytvoril tak efekt olietania.

Nasledovalo umiestnenie markingu a popisiek z aršíku priamo zo stavebnice. Majú pre Revell typický veľmi pekný matný lak. Veľmi pekne spolupracovali s vodičkami GSI Mr. Mark Setter a Mr. Mark Softer. Opatrene treba postupovať pri používaní Softeru na farbách rady H, pretože je pre ne agresívny a pri dlhom pôsobení narúša striekaný povrch. Dobrý dojem z dekálov pokazilo veľké množstvo nepresností v návode, v ktorom som objavil takmer desiatku  chýb v číslovaní.

Podvesená výzbroj je kombináciou rezinových bômb Mk.82 o Eduardu, AIM-9M so stavebnice Academy (asi ale vymením za rezinové Eduard) a nádrži z krabice.

[Not a valid template]

Jeden komentár na “BAe Harrier GR Mk.7 RAF [ZD404]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.